7.12.06

Recepti za „vizualce“

Kao što smo na prošlom satu naučili, postoje tri tipa tj. stila učenja.
Vizualni je jedan od njih i čini ga 65% ukupnog broja ljudi.Neki od vas također pripadaju tom tipu i prepoznali ste se u karakteristikama koje čine taj tip kao što su - učenje kroz gledanje, potreba za ilustracijama, crtežima, slikama, shematskom prikazu informacija, pamćenje izraza lica te vođenje detaljnih bilježaka.Sve to možete upotrijebiti u svoju korist no pitanje koje ste mnogi od vas postavili je: KAKO TO UČINITI?

Odgovor je prilično jednostavan: „Ako znate što vam treba za efektivno učenje tada to uklopite u vaše svakodnevno učenje“. Sada dok ste još na početku poznanstva sa svojim stilom učenja to vam se može činiti nejasno i nedovoljno pa sam zato pripremila par recepata o čijim detaljima možete pročitati u nastavku ......


Najvažnije za „vizualce“:

01. Mentalne mape – najbolji šalabahter za „vizualce“

Ako ste vizualni tip to znači tekst ili gradivo koje obrađujete prikazati preko neke sheme (najbolja tehnika shematskog prikaza je tehnika MENTALNIIH MAPA, pogotovo za „vizualce“). Dakle svaki predmet koji učite, svako njegovo poglavlje pročitati te izvaditi bitno ( kao što smo to radili na tekstu o Medvednici), a nakon toga organizirati bilješke u obliku mentalne mape, koja će služiti kao podsjetnik. Za „vizualce“ to je najbolji šalabahter!!!!!!

Detalje o mentalnim mapama možete saznati i iz ovih knjiga:
-
Tony Buzan : „ Mentalne mape za klince“
-
Tony Buzan : „ Kako izrađivati mentalne mape“
-
te sve druge knjige od Tony Buzana (koji je razvio tehniku mentalnih mapa) mogu vam biti od velike koristi. Neke na žalost nisu prevedene na hrvatski, ali ako vam engleski nije problem tada imate dosta extra literature na tom području (www.amazon.com )


02. Važnost bilježaka – „biti ili ne biti“ pitanje za vizualce

Oni „vizualci“ koji imaju problema sa vođenjem bilježaka ( bilo da ih uopće ne vode ili ih vode na neuredan način) sada znaju da rade protiv svog tipa . Oni bi kao prioritet trebali postaviti „POPRAVITI VOĐENJE BILJEŠKI“ ili "VODITI BILJEŠKE REDOVITO I UREDNO ". To znači da svaki tekst trebaju obraditi kao što smo obradili Leonarda i Medvednicu te onda uredno izvaditi bitne činjenice i organizirati ih u mentalnu mapu.

  • Ako s vođenjem bilježaka imate problema na satu tada izrađujte malu shematsku mentalnu mapu od onoga što čujete od profesora tijekom sata, a onda te bilješke detaljizirajte dodatnom obradom kod kuće.

U početku vam se sve ovo to može činiti kao puno posla, ali s vremenom ćete primjetiti kako time uštedite veliku količinu vremena na ponavljanjima i reviziji gradiva prije testova.


03. Crteži, crteži, crteži....

Vi ste vizualci! Vi morate imati neki vizualni pregled informacija. Ako tekst u knjizi nema dovoljno crteža ili ilustracija za vas potražite ih na nekom drugom mjestu. Sva sreća, živimo u 21. stoljeću pa je internet dio gotovo svakog doma. Iskoristite to! Utipkajte pojam u Google tražilicu i da vidimo što će se vratiti kao rezultat. Ponekad ni ne sanjamo koliko informacija o nekoj temi možemo naći na internetu.

Ako ne internet, a onda neka dobra knjiga (na temu koju obrađujete) sa puno ilustracija i fotografija.

Budite kreativni. Istražujte. Otkrijte najbolje izvore za vas.


04. Kalednari i planeri

Koristite ih da zapišete svoje obaveze u učenju. To će vam dati opći vizualni pregled vaših obaveza za slijedeći tjedan.


Što raditi uvijek :
Uvijek, uvijek, ama baš uvijek si pokušajte vizualno predočiti gradivo koje obrađujete. Ta slika ostat će vam dulje u pamćenju nego da još 100 puta pročitate tekst.


Jednostavni savjeti za "kod kuće"
  1. Moj savjet je da vam je najbolje onu plutenu ploču na koju možete „pikati“ papire, crteže, izreske iz časopisa, mentalne mape i ostale informacije koje u tom trenutku učite.Između ostalog na njoj možete držati svoj veliki tjedni kalendar sa ubilježenim obavezama za bolji pregled i kontrolu nad situacijom.
  2. Koristite što više markera u bojama, flomastera i bojica kako biste tijekom učenja izvadili bitne informacije
  3. Uvijek imajte pri ruci papire u boji. Informacije vezane za jedno područje pišite na papir npr. naranđaste boje, a za drugo područje na papir npr. plave boje.
  4. Koristite post-its papiriće za bilježenje kratkih komentara ili označavanje važnih odjeljaka u tekstu. Sada ih ima u raznim oblicima- transparentni, mali, srednji, veliki pa čak i u obliku strelica i oblačića.



Jednostavni savjeti za "na satu"
  1. Gledajte što se zbiva na ploči, kakve izraze lica ima profesor da biste mogli odrediti koji su dijelovi gradiva na predavanju bitni. Sve komentare koji vam se pojave zabilježite na marginama knjige (ali samo ako je knjiga vaša!!!)
  2. Vodite redovito bilješke na satu... one mogu biti odmah sortirane u mentalnoj mapi shematskog oblika tako da su vam uočljiva račvanja ili poveznice unutar gradiva- tu istu mapu ćete kod kuće detaljnije i ljepše nacrtati tijekom obrade bilježaka i učenja.

Nema komentara: